1605-230601-ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ

Σκοπός του μαθήματος
Το μάθημα Ποσοτικές Μέθοδοι Ανάλυσης Στοιχείων Έρευνας αποτελείται από το θεωρητικό μέρος (2 ώρες) και το εργαστηριακό μέρος (1 ώρα). Στο θεωρητικό μέρος υπογραμμίζονται και αναλύονται σημαντικά θέματα που αφορούν την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων που συλλέγονται από μια έρευνα μάρκετινγκ. Ως εκ τούτου προϋπόθεση για την παρακολούθηση του μαθήματος (θεωρητικού και εργαστηριακού) είναι η γνώση από το φοιτητή της διαδικασίας και των επιμέρους ζητημάτων της έρευνας μάρκετινγκ. Στο εργαστηριακό μέρος ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εκμάθηση κατάλληλου προγράμματος στατιστικής ανάλυσης και σε πρακτικές εφαρμογές με βάση αυτό το πρόγραμμα. Σκοπός του μαθήματος είναι η εξέταση της έννοιας και των διαστάσεων της μέτρησης κατά την έρευνα μάρκετινγκ, όπως επίσης και βασικών στατιστικών τεχνικών ανάλυσης των στοιχείων μιας έρευνας. Επιπλέον, στην εφαρμογή των παραπάνω στατιστικών τεχνικών ανάλυσης δεδομένων μιας έρευνας μάρκετινγκ -στα πλαίσια κατάλληλου στατιστικού πακέτου- και στην ερμηνεία των αποτελεσμάτων.

Περιγραφή του μαθήματος
Οι φοιτητές ολοκληρώνοντας τα μαθήματα θα είναι σε θέση:
- Να γνωρίζουν τρόπους μέτρησης των απόψεων/ στάσεων συμπεριφορών και άλλων κατηγοριών μεταβλητών ενός ερευνούμενου κοινού
- Να αναλύουν ένα αρχικό πρόβλημα έρευνας αγοράς στα σημαντικά του στοιχεία καθώς και να προσδιορίζουν το γενικό στόχο και τους εδικούς στόχους του προβλήματος
- Να κατασκευάζουν ερωτηματολόγια εφαρμόζοντας κατάλληλη κωδικοποίηση στα δεδομένα
- Να επιλέγουν τις κατάλληλες τεχνικές ανάλυσης των δεδομένων μιας έρευνας μάρκετινγκ
- Να ερμηνεύουν τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την στατιστική ανάλυση των δεδομένων της έρευνας αγοράς

Βαθμολογία / Υποχρεώσεις φοιτητών
Η βαθμολογία του μαθήματος Ποσοτικές Μέθοδοι Ανάλυσης Στοιχείων Έρευνας είναι 10 μονάδες.
Οι 4 μονάδες θα προέρχονται από το εργαστηριακό μέρος και οι υπόλοιπες 6 μονάδες από την εξέταση της θεωρίας στο τέλος του εξαμήνου. Οι 4 μονάδες του εργαστηριακού μέρους θα καταμερίζονται ως εξής: 2 μονάδες θα προέρχονται από μια ομαδική εργασία 2-3 ατόμων με ίδιο βαθμό για όλα τα μέλη της ομάδας. Πρόκειται για εργασία ερευνητικού περιεχομένου και πιο συγκεκριμένα θα περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη έρευνα, ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων, καθώς και εξαγωγή συμπερασμάτων με γραπτή αναφορά (Report).
Οι υπόλοιπες 2 μονάδες από το τεστ του εργαστηρίου στο τέλος του εξαμήνου.

Εργασία-Προθεσμίες που θα τηρηθούν αυστηρά
Η δήλωση των θεμάτων και των στόχων κάθε ομάδας θα πρέπει να γίνει εδώ παρακάτω το πολύ εντός δύο εβδομάδων μετά την έναρξη των μαθημάτων (έως 15 ΜΑΡΤΙΟΥ ).
Μετά την υποβολή των στόχων μπορείτε να συζητάτε το ερωτηματολόγιο με τους διδάσκοντες.

Η διεξαγωγή της έρευνας θα πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί το αργότερο μέχρι μέσα Απριλίου (29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ).
Η υποβολή των εργασιών θα γίνει την τελευταία εβδομάδα των μαθημάτων (3 ΙΟΥΝΙΟΥ ). Οι εξετάσεις του εργαστηρίου θα γίνουν μαζί με τη Θεωρία στις 16 Ιουνίου. Το αναλυτικό πρόγραμμα των εξετάσεων εργαστηρίου θα ανακοινωθεί σε επόμενη ανακοίνωση.

Πρόγραμμα εργαστηρίων Ασκήσεων πράξης
Για να δείτε πρόγραμμα με τα τμήματα και τα μαθήματα των ασκήσεων πράξης πατήστε εδώ.

Εγγραφές στα Τμήματα του Εργαστηρίου εδώ.

Επικοινωνία
Τυχούσες ερωτήσεις-απορίες εδώ: informaticslab.mrk.atei@gmail.com


Οδηγός εργασίας
Ως οδηγό εργασίας μπορείται να κατεβάσετε το αρχείο από εδώ.

Ώρες συνεργασίας με τους φοιτητές
Οι ώρες συνεργασίας με τους φοιτητές είναι κάθε Παρασκευή 10.00-12:00 στο γραφείο του κ. Ασημακόπουλου. Τυχούσες απορίες εδώ informaticslab.mrk.atei@gmail.com.

Βοηθήματα/Βιβλιογραφία
1. Βασικά βοηθήματα


Ποσοτική Ανάλυση και Στοιχεία Θεωρίας Αποφάσεων στη Διοίκηση και Οικονομία με Χρήση Λογισμικών EXCEL, ΙSALOS και SPSS (ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ)
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 102073198
Έκδοση: 1/2022
Συγγραφείς: Χαλικιάς Μιλτιάδης
ISBN: 9789925563197
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): BROKEN HILL PUBLISHERS LTD

ΥΛΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Κεφ. 3ο. Σελ. 231-240, 253-267
Κεφ. 4ο. Σελ. 286-290, 320, 342-343, 350-351, και από 383-399 μόνο οι πίνακες Σωστό Λάθος.
Κεφ. 5ο. Σελ. 420-425, εκτός από παράδειγμα σελ. 425
σελ. 426-427, εκτός από παράδειγμα 5.4
και σελ. 429-430
Κεφ. 6ο. σελ. 519-522
Κεφ. 7ο. σελ 543-549, 553-555, 572-573, 587-592, 615-616
Κεφ. Εισαγωγή δεδομένων spss. Σελ. 823-835, 851-855

Στατιστική επιχειρήσεων με εφαρμογές σε SPSS και LISREL
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22717289
Έκδοση: 1η έκδ./2012
Συγγραφείς: Δημητριάδης Ευστάθιος
ISBN: 978-960-218-780-7
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ

2. 'Αλλα βοηθήματα
- Tull D. S. & Hawkins D. I., Marketing Research, 6th edition, New York, McMillan, 1993

- Naresh K Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, 6th edition, Prentice Hall, 2009

International Hellenic University
  Dr. Costas Assimakopoulos | Web Page
  BIO | PUBLICATIONS | PROJECTS | CONTACTS | PHOTOS

IMPORTANT LINKS

Aristotle University of Thessaloniki

Electrical & Computer Engineering


Alexander Technological Educational Institute of Thessaloniki

Business Administration

http://www.mkt.teithe.gr/iccmi2016/

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΩ

ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Προπτυχιακά μαθήματα


Μαθηματικά
(διαθέσιμο στο χειμερινό)

Εισαγωγή στην Πληροφορική
(διαθέσιμο στο χειμερινό)

Διοίκηση και Διαχείριση Έργων
(διαθέσιμο στο χειμερινό)


Ποσοτικές Μέθοδοι Ανάλυσης Στοιχείων Έρευνας
(διαθέσιμο στο εαρινό)


Μεταπτυχιακά Μαθήματα

Π.Μ.Σ. ΜΒΑ

Μάνατζμεντ Λειτουργιών και Διαδικασιών

Μεθοδολογία Έρευνας

Π.Μ.Σ. Δ.Ο.Ε.Μ

Μεθοδολογία Έρευνας στην Εκπαίδευση

Καινοτομία στην Εκπαίδευση

Guest Editor

Special Issue on: "Internet Marketing and Advertising in the Framework of New
Interactive and Multimedia Developments"
published in Int. Journal of Internet Marketing and Advertising
Vol. 10, No. 3, 2016
Download the Editorial

Special Issue on: "Challenges and Opportunities in Marketing in the Contemporary Technological Environment" published in Int. Journal of Technology Marketing
Vol. 11, No. 3, 2016

Download the Editorial

Special Issue on "E-marketing and digital marketing developments"published in Journal of Marketing Vistas
Vol.3, No.2 July-Dec. 2013
Download the Editorial

Conference Organization

ICCMI 2019 TOURMAN 2019
ICCMI 2018 TOURMAN 2018
ICCMI 2017  
ICCMI 2016  
ICCMI 2015  
ICCMI 2014  
ICCMI 2012  
   
SCIENTIFIC ACTIVITIES