1605-230601-ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ
Σκοπός
του μαθήματος
Το μάθημα Ποσοτικές Μέθοδοι Ανάλυσης Στοιχείων Έρευνας αποτελείται
από το θεωρητικό μέρος (2 ώρες) και το εργαστηριακό μέρος (1 ώρα). Στο
θεωρητικό μέρος υπογραμμίζονται και αναλύονται σημαντικά θέματα που
αφορούν την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων που συλλέγονται από
μια έρευνα μάρκετινγκ. Ως εκ τούτου προϋπόθεση για την παρακολούθηση
του μαθήματος (θεωρητικού και εργαστηριακού) είναι η γνώση από το φοιτητή
της διαδικασίας και των επιμέρους ζητημάτων της έρευνας μάρκετινγκ.
Στο εργαστηριακό μέρος ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εκμάθηση κατάλληλου
προγράμματος στατιστικής ανάλυσης και σε πρακτικές εφαρμογές με βάση
αυτό το πρόγραμμα. Σκοπός του μαθήματος είναι η εξέταση της έννοιας
και των διαστάσεων της μέτρησης κατά την έρευνα μάρκετινγκ, όπως επίσης
και βασικών στατιστικών τεχνικών ανάλυσης των στοιχείων μιας έρευνας.
Επιπλέον, στην εφαρμογή των παραπάνω στατιστικών τεχνικών ανάλυσης δεδομένων
μιας έρευνας μάρκετινγκ -στα πλαίσια κατάλληλου στατιστικού πακέτου-
και στην ερμηνεία των αποτελεσμάτων.
Περιγραφή
του μαθήματος
Οι φοιτητές ολοκληρώνοντας τα μαθήματα θα είναι σε θέση:
- Να γνωρίζουν τρόπους μέτρησης των απόψεων/ στάσεων συμπεριφορών και
άλλων κατηγοριών μεταβλητών ενός ερευνούμενου κοινού
- Να αναλύουν ένα αρχικό πρόβλημα έρευνας αγοράς στα σημαντικά του στοιχεία
καθώς και να προσδιορίζουν το γενικό στόχο και τους εδικούς στόχους
του προβλήματος
- Να κατασκευάζουν ερωτηματολόγια εφαρμόζοντας κατάλληλη κωδικοποίηση
στα δεδομένα
- Να επιλέγουν τις κατάλληλες τεχνικές ανάλυσης των δεδομένων μιας έρευνας
μάρκετινγκ
- Να ερμηνεύουν τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την στατιστική ανάλυση
των δεδομένων της έρευνας αγοράς
Βαθμολογία
/ Υποχρεώσεις φοιτητών
Η βαθμολογία του μαθήματος Ποσοτικές Μέθοδοι Ανάλυσης Στοιχείων Έρευνας
είναι 10 μονάδες.
Οι 4 μονάδες θα προέρχονται από το εργαστηριακό μέρος και οι υπόλοιπες 6 μονάδες από την εξέταση της θεωρίας στο τέλος του εξαμήνου. Οι 4 μονάδες του εργαστηριακού μέρους θα καταμερίζονται ως εξής: 2 μονάδες θα προέρχονται από μια ομαδική εργασία 2-3 ατόμων με ίδιο βαθμό για όλα τα μέλη της ομάδας. Πρόκειται για εργασία ερευνητικού περιεχομένου και πιο συγκεκριμένα θα περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη έρευνα, ανάλυση
και επεξεργασία δεδομένων, καθώς και εξαγωγή συμπερασμάτων με γραπτή
αναφορά (Report). Οι υπόλοιπες 2 μονάδες από το τεστ του εργαστηρίου στο τέλος του εξαμήνου.
Εργασία-Προθεσμίες που θα τηρηθούν αυστηρά
Η δήλωση των θεμάτων και των στόχων κάθε ομάδας θα πρέπει να
γίνει εδώ
παρακάτω το πολύ εντός δύο εβδομάδων μετά την έναρξη των μαθημάτων (έως
15 ΜΑΡΤΙΟΥ ).
Μετά την υποβολή των στόχων μπορείτε να συζητάτε το ερωτηματολόγιο με
τους διδάσκοντες.
Η διεξαγωγή της έρευνας θα πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί το
αργότερο μέχρι μέσα Απριλίου (29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ).
Η υποβολή των εργασιών θα γίνει την τελευταία εβδομάδα των μαθημάτων (3 ΙΟΥΝΙΟΥ ). Οι εξετάσεις του εργαστηρίου θα γίνουν μαζί με τη Θεωρία στις 16 Ιουνίου. Το αναλυτικό πρόγραμμα των εξετάσεων εργαστηρίου θα ανακοινωθεί σε επόμενη ανακοίνωση.
Πρόγραμμα
εργαστηρίων Ασκήσεων πράξης
Για να δείτε πρόγραμμα με τα τμήματα και τα μαθήματα των ασκήσεων
πράξης πατήστε εδώ.
Εγγραφές
στα Τμήματα του Εργαστηρίου εδώ.
Επικοινωνία
Τυχούσες ερωτήσεις-απορίες εδώ: informaticslab.mrk.atei@gmail.com
Οδηγός
εργασίας
Ως οδηγό εργασίας μπορείται να κατεβάσετε το αρχείο από εδώ.
Ώρες
συνεργασίας με τους φοιτητές
Οι
ώρες συνεργασίας με τους φοιτητές είναι κάθε Παρασκευή 10.00-12:00 στο γραφείο
του κ. Ασημακόπουλου. Τυχούσες απορίες εδώ informaticslab.mrk.atei@gmail.com.
Βοηθήματα/Βιβλιογραφία
1. Βασικά βοηθήματα
Ποσοτική Ανάλυση
και Στοιχεία Θεωρίας Αποφάσεων στη Διοίκηση και Οικονομία με Χρήση Λογισμικών
EXCEL, ΙSALOS και SPSS (ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ)
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 102073198
Έκδοση: 1/2022
Συγγραφείς: Χαλικιάς Μιλτιάδης
ISBN: 9789925563197
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
ΥΛΗ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Κεφ. 3ο. Σελ. 231-240, 253-267
Κεφ. 4ο. Σελ. 286-290, 320, 342-343, 350-351, και από 383-399
μόνο οι πίνακες Σωστό Λάθος.
Κεφ. 5ο. Σελ. 420-425, εκτός από παράδειγμα σελ. 425
σελ. 426-427, εκτός από παράδειγμα 5.4
και σελ. 429-430
Κεφ. 6ο. σελ. 519-522
Κεφ. 7ο. σελ 543-549, 553-555, 572-573, 587-592, 615-616
Κεφ. Εισαγωγή δεδομένων spss. Σελ. 823-835, 851-855
Στατιστική
επιχειρήσεων με εφαρμογές σε SPSS και LISREL
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22717289
Έκδοση: 1η έκδ./2012
Συγγραφείς: Δημητριάδης Ευστάθιος
ISBN: 978-960-218-780-7
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ
2.
'Αλλα βοηθήματα
- Tull D. S. & Hawkins D. I., Marketing Research, 6th edition, New
York, McMillan, 1993
-
Naresh K Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, 6th edition,
Prentice Hall, 2009
|